Raspunsul specialistului:
La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate (art. 34 alin. (5) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare).
Conform art. 160 din Codul muncii, salariul cuprinde salariul de baza, indemnizatiile, sporurile, precum si alte adaosuri.
In acelasi sens sunt si dispozitiile art. 7 alin. (5) si (6) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta al salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, in cuprinsul carora se stabileste ca la incetarea activitatii salariatului, angajatorii au obligatia sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, precum si un extras din registru.
La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registru, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registru si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
In ReviSal, angajatorii au obligatia de a inscrie salariul de baza lunar brut, indemnizatiile, sporurile, precum si alte adaosuri, astfel cum sunt prevazute in contractul individual de munca sau, dupa caz, in contractul colectiv de munca (art. 3 alin. (2) lit. h) din HG 905/2017).
250 Modele Fise de Post
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Potrivit specificatiilor tehnice privind intocmirea si transmiterea datelor in Revisal in acest sistem informatic se inregistreaza sporuri, indemnizatii si alte adaosuri cu caracter permanent de care salariatul beneficieaza in baza contractului individual de munca unde acestea sunt evidentiate.
Prin urmare, in functie de modalitatea de reglementare in CIM a acordarii acestor adaosuri la salariul de baza care duc la majorarea venitului, respectiv daca acordarea acestora are caracter lunar si de regularitate fiind acordate permanant, chiar si in cuantum diferit, apreciem ca acestea pot fi inscrise in adeverintele de vechime prevazute la art. 34 alin. (5) din Codul muncii, mai ales in situatia in care asupra lor se calculeaza, retine si datoareaza impozit si contributiile sociale obligatorii.
Sumele la care faceti referire sunt adaosuri la salariul de baza si fac parte din salariu astfel incat apreciem ca trebuie sa fie mentionate in adeverinta.
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>