Cum sa transformam, asadar, un anunt de angajare intr-o invitatie la o colaborare fructuoasa si rasplatita pe masura? Primele propozitii sunt esentiale, sunt undita care ne capteaza atentia si care il face pe candidat sa isi doreasca sa citeasca mai mult decat primul paragraf din anunt.
Unul dintre birourile Ubisoft a facut o schimbare semnificativa in aceasta privinta si a observat rapid rezultatele diferite dupa modificarile efectuate. Schimbarea a venit dupa ce compania a observat ca desi patruzeci la suta dintre candidati citeau anunturile de angajare pe mobil, mai bine de 85% dintre acestia aplicau de pe desktop ceea ce insemna ca stateau o vreme pe ganduri inainte sa isi trimita CV-ul, dovada ca anuntul nu era prea convingator.
Angelica Novielli, specialist in crearea de continut pentru recrutarea de candidati de top, a transformat anunturile publicate de studioul Ubisoft. Modificarile au fost explicate intr-o analiza recenta LinkedIn.
Iata cele 3 ingrediente esentiale pentru a crea anunturi de angajare mai atractive si care sa ne aduca rezultate mai bune in ce priveste atragerea candidatilor ideali:
1. Vorbiti cu angajatii deja existenti in firma pentru a intelege ce presupune, de fapt, jobul pentru care faceti angajari.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Legis Plus Legislatia Muncii
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Doar enumerarea cerintelor tehnice si a responsabilitatilor, alaturi de beneficiile standard pe care le insira inclusiv competitia nu ne va ajuta sa ne diferentiem prea tare in zona de recrutare si nu ne va sprijini in gasirea celor mai buni candidati pentru ceea ce ne dorim. Trebuie sa stim ce inseamna si ce presupune sa ai functia respectiva si, mai ales, cum se simte sa lucrezi pe jobul pentru care se fac angajari. Astfel de informatii ne ajuta foarte mult sa cream anunturi de angajare mult mai eficiente, creative si cu impactul dorit.
2. Beneficiile nu sunt suficiente.
Chiar daca de multe ori ni se pare ca oferim mult ca angajator, beneficiile nu vor fi suficiente pentru atragerea unui candidat de top sau a omului cu adevarat potrivit pentru functia respectiva. In schimb, ceea ce conteaza e ceea ce face ca jobul in cauza sa aiba substanta, sa conteze cu adevarat, sa il faca pe angajat sa fie motivat si pasionat. Un angajat petrece aproximativ 40 de ore pe saptamana la locul sau de munca. Jobul reprezinta, pentru unii oameni, o mare parte din identitatea lor, iar daca fac ceea ce le place, cu siguranta nu vor fi atrasi doar de un beneficiu suplimentar. Vor sa afle in ce masura acel potential loc de munca le va oferi posibilitatea de implinire prin munca depusa.
Adresati-va direct candidatului, fiti concisi si sinceri, vorbiti despre impactul pe care munca acestuia il va avea, despre ce poate sa aduca in plus companiei, despre ce se asteapta, dar si despre ce se ofera din acest punct de vedere.
3. Folosti si un limbaj care sa includa femeile deoarece asta incurajeaza mai multe femei sa aplice pentru jobul respectiv.
Multe industrii sunt cunoscute ca avand preponderent angajati barbati, insa schimbarile facute de Ubisoft in compozitia anunturilor de angajare au dus la o crestere a procentului de angajati femei de la 5,5% in 2014 la 16,9% in 2018. Termeni precum "cooperant" si "incurajator" sunt doar doua exemple care incurajeaza femeile sa aplice pentru jobul respectiv.