Conform art. 11 din Legea nr. 514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic, exercitarea profesiei de consilier juridic este compatibila cu:
a) activitatea didactica universitara si de cercetare juridica, activitatea literara, culturala si publicistica nesalarizata;
b) functia de arbitru, mediator sau expert, in conditiile legii si cu respectarea prevederilor legale privind conflictul de interese;
c) participarea la comisii de studii, de intocmire a proiectelor de reglementari juridice.
Consilierul juridic in activitatea sa asigura consultanta si reprezentarea autoritatii sau institutiei publice in serviciul careia se afla ori a persoanei juridice cu care are raporturi de munca, apara drepturile si interesele legitime ale acestora in raporturile lor cu autoritatile publice, institutiile de orice natura, precum si cu orice persoana juridica sau fizica, romana sau straina; in conditiile legii si ale regulamentelor specifice unitatii, avizeaza si contrasemneaza actele cu caracter juridic.
Conform art. 10 din Statutul profesiei de consilier juridic, publicat in Monitorul Oficial nr. 684 din 29 iulie 2004, activitatea profesionala a consilierului juridic se realizeaza prin:
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
- consultatii si cereri cu caracter juridic in toate domeniile dreptului;
- redactarea de opinii juridice cu privire la aspecte legale ce privesc activitatea acesteia;
- redactarea proiectelor de contracte, precum si negocierea clauzelor legale contractuale;
- asistenta, consultanta si reprezentarea juridica a persoanelor juridice si a altor entitati interesate;
- redactarea de acte juridice, atestarea identitatii partilor, a consimtamantului, a continutului si a datei actelor incheiate, care privesc persoana juridica in favoarea careia consilierul juridic exercita profesia;
- avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic;
- verificarea legalitatii actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare;
- semnarea la solicitarea conducerii, in cadrul reprezentarii, a documentelor cu caracter juridic emanate de la persoana juridica sau de la institutia publica reprezentata.
In concluzie, activitatea de consilier juridic nu consta in intocmirea docuimentelor de resurse umane, administrativ, ci in avizarea si verificarea legalitatii actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare.
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro