Chestionarele reprezinta cea mai buna metoda de colectare a datelor referitoare la personale. Iar datele referitoare la personal sunt indispensabile pentru luarea unor decizii corecte si pentru trasarea actiunilor organizationale ulterioare.
Stabilirea obiectivelor pe care se bazeaza chestionarele
Specialistii Google recomanda o serie de intrebari care trebuie sa fie luate in considerare inainte de redactarea unui chestionar pentru angajati:
1. Puteti sa definiti exact obiectivele pe care le urmariti prin aplicarea chestionarului?
2. Puteti sa exprimati fiecare intrebare intr-o forma clara si concisa?
3. Managerii sustin acest chestionar?
4. Aveti ipoteze care stau la baza intrebarilor incluse?
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Numai daca ati raspuns afirmativ la aceste intrebari, este momentul potrivit sa aplicati un chestionar pentru angajati.
Atentie, insa, si la aspectele legate de rezultate:
a) dispuneti de timpul si resursele necesare pentru a concepe sondajul si pentru a analiza rezultatele?
b) aveti certitudinea ca organizatia va transpune rezultatele sondajului in masuri concrete?
Ce tipuri de intrebari include chestionarul
Continutul specific se realizeaza pe baza obiectivelor propuse si a tematicii stabilite. Dar structura generala a chestionarelor se bazeaza pe intrebari structurate si intrebari deschise.
Intrebarile structurate ofera un set de raspunsuri predeterminate, astfel incat respondentii sa aleaga una dintre optiunile disponibile. Intrebarile deschise ofera date de tip calitativ, privind opiniile sau sugestiile angajatilor.
Folositi un limbaj cat mai clar si simplu. Limitati chestionarul la un numar rezonabil de intrebari. Nu folositi prea multe intrebari deschise, pentru ca necesita mai mult timp pentru analiza si pot duce la rezultate neconcludente.
Acordati atentie invitatiei de participare la sondaj
Este important sa obtineti raspunsuri de la cat mai multi angajati si ca acestia sa trateze subiectele cu seriozitate.
Tineti cont de faptul de oamenii raspund favorabil unor solicitari releventate pentru ei personal - obiectivele sondajului trebuie sa ii intereseze in mod direct. Oferiti cat mai multe detalii despre scopul si relevanta sondajului.
Impartasiti rezultatele obtinute
In urma analizei datelor colectate, este momentul sa impartasiti rezultatele obtinute cu managerii, care le vor face cunoscute echipelor respective. Nu omiteti rezultatele negative, este important ca toti angajatii sa primeasca un raport complet si obiectiv.
De asemenea, acestia trebuie informati cu privire la planul de actiune stabilit pe baza rezultatelor, cu mentionarea schimbarilor care ii vizeaza direct.
Anonim 2016-05-25 08:52:44
Nu. Nimic concret.....