Raspunsul specialistului:
Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
Codul muncii reglementeaza aspectele care tin de regulamentul intern prin articolele 241-246.
Astfel, in cuprinsul art. 243 din Codul muncii se precizeaza ca, Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.
250 Modele Fise de Post
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator, modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern stabilindu-se prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.
Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.
Asadar, in situatia in care angajatorul dispune de mijloace de comunicare electronica a regulamentului intern catre salariati, iar in cuprinsul contractului colectiv de munca sau al regulamentului intern se precizeaza ca salariatii vor fi informati cu privire la continutul respectivului RI prin intermediului internetului, prin transmiterea pe adresa de e-mail a fiecarui angajat sau prin afisare pe pagina proprie de internet sau prin alta modalitate, inclusiv prin comunicarea acestora pe whatsapp, apreciem ca acest lucru este posibil si se incadreaza in dispozitiile legale sus-citate.
Ca o masura suplimentara, angajatorul poate solicita salariatilor sa transmisa un mesaj de luare la cunostinta, aceasta fiind modalitatea de aducere la cunostinta salariatilor a Regulamentului intern.
Codul muncii nu conditioneaza informarea salariatilor de existenta semnaturii olografe a acestora, fiind necesar doar ca angajatorul sa isi indeplineasca aceasta obligatie corespunzator, rezultand instiintarea si transmiterea respectivului document catre toti salariatii. Insa, pentru ca informarea sa fie considerata a fi realizata conform legii, angajatorul ar trebui sa cunoasca faptul ca toti salariatii au whatsapp, iar aceasta modalitate de comunicare sa fie considera oficiala in cadrul respectivului angajator.
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro