Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Cum gestioneaza un manager bun situatiile de criza in companie

25 /Aug2016
Tags: sfaturi managerimanagement pe timp de criza

Sunt momente in viata unei companii cand lucrurile merg prost, indiferent ce-ar face managerul. Cei mai buni angajati parasesc firma, furnizorii intarzie livrarile, clientii "uita" sa-si plateasca facturile. Putini manageri fac fata unor situatii atat de stresante si ajung sa faca greseli care adancesc si mai mult criza. Ca lider poti, insa, sa tii cont de cateva sfaturi, astfel incat sa te mentii si pe tine, dar si compania pe linia de plutire.

Astfel de perioade de criza sunt cele care diferentiaza managerii simpli de liderii autentici, explica Petru Pacuraru, specialist in leadership si managing partner HPDI, companie de consultanta in domeniul resurselor umane.

"In vremuri grele, un manager obisnuit administreaza, in timp ce un lider inoveaza. Un manager ii controleaza pe ceilalti, dar un lider ii inspira", spune Pacuraru, care propune cateva reguli de baza ale managementului pe timp de criza:

Nu te pacali singur. Daca situatia e intr-adevar grava, nu incerca sa imblanzesti realitatea, mintindu-te singur. Daca nu identifici problema in intregul el, nici sansele de a o rezolva nu vor fi prea mari.

Comunica permanent si onest. Spune-le deschis celor din echipa ta in ce situatie se afla compania, ce ai de gand sa faci pentru a rezolva problemele si care vor fi consecintele actiunilor tale.

Fii un model pentru echipa ta. In vremuri grele, anumite sacrificii sunt, uneori, necesare. Daca este nevoie ca angajatii sa lucreze mai mult, pe bani mai putini, pentru a trece peste perioada de criza, un sef bun va fi primul care-si va semna reducerea de salariu. De asemenea, tot el va fi primul la birou si ultimul care pleaca acasa.

Actioneaza ferm si decisiv. Este important pentru un manager sa nu ezite atunci cand ia decizii, indiferent cat de nepopulare ar fi ele. Un sef care arata nesiguranta in actiunile sale va pierde respectul si, implicit, controlul echipei.

Asuma-ti riscuri. Perioadele de criza aduc adesea managerii in situatii cu care nu s-au mai confruntat. In acest context, orice decizie poate reprezenta un risc. Pe de alta parte, o decizie riscanta este intotdeauna mai buna decat nicio decizie.

Asuma-ti responsabilitatea. In vremuri grele, managerul este cel care ia decizii, deci tot el este cel care poarta responsabilitatea hotararilor sale. Un lider bun nu va incerca niciodata sa arunce raspunderea in carca altora, atunci cand deciziile sale se dovedesc gresite, dar va impartasi succesul cu echipa sa, atunci cand deciziile lui au fost corecte.

Intreaba des si asculta mult. Oi fi tu sef, dar in niciun caz nu le stii pe toate. Un manager bun se consulta permanent cu membrii echipei sale. Este foarte posibil ca ideea salvatoare sa vina de la unul din subalternii tai. Dar daca nu intrebi, nu vei afla niciodata.

 


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Cum gestioneaza un manager bun situatiile de criza in companie":
Rating:

Nota: 4.09 din 5 din 11 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".