O companie nu poate functiona impecabil in absenta disciplinei in randul personalului. Dar disciplina trebuie sa aiba intotdeauna in vedere comportamentul, nu personalitatea angajatilor.
Factorii esentiali ai unui sistem disciplinar eficient sunt urmatorii:
- trainingul persoanelor cu functii de conducere. De la team-leaderi pana la manageri, persoanele aflate in pozitii de autoritate trebuie sa cunoasca regulile controlului disciplinar. Orice decizie legata de disciplina angajatilor trebuie facuta numai in deplina cunostinta de cauza, pe baza unor regului prestabilite
- centralizare: altfel spus, egalitatea tuturor in fata regulamentului. Aceleasi principii trebuie aplicate tuturor, in situatii similare.
- obiectivitate: deciziile disciplinare trebuie sa fie impersonale. Prejudecatile si opiniile personale trebuie lasate deoparte.
- prevenire: trebuie luate masuri periodice care sa asigure ca toti angajatii cunosc regulile, le ainteleg si le accepta. De asemenea, in cazuri individuale de indisciplina, angajatul trebuie informat cu privire la eroarea sa de comportament.
- progresie: un sistem disciplinar corect trebuie sa aiba un caracter progresiv, care sa acorde angajatului ocazia de a nu mai repeta actul de indisciplina.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Legis Plus Legislatia Muncii
De ce ar trebui sa tinem cont atunci cand ne confruntam cu un caz de indisciplina?
1. Pastrati evidenta avertismentelor verbale date
2. Prezentati avertismentele scrise personal si pastrati evidenta acestora
3. Discutati direct cu angajatul in cauza si oferiti-i sansa sa isi expuna punctul de vedere
4. In cazul unui act colectiv de indisciplina, discutati cu reprezentantul acestora
5. Atunci cand este cazul, discutati si cu un martor
6. Asigurati-va ca pastrati proportia intre gravitatea actului si masura pe care decideti sa o adoptati