Cronologic, la angajarea unui salariat se parcurg cinci etape:
Procedura completa pe care trebuie s-o urmati atunci cand faceti angajari! Etape obligatorii si greseli frecvente! Informatii esentiale in lucrarea "Procedura completa la angajre. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR", detalii AICI >>>
1) Prezentarea actelor necesare angajarii
2) Semnarea contractului individual de munca
3) Inmanarea unui exemplar din contractul individual de munca salariatului
4) Inregistrarea contractului individual de munca in registrul de evidenta a salariatilor
5) Inceperea efectiva a activitatii.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Noua lege a pensiilor Ghid practic
In conformitate cu prevederile art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 905/2017, angajatorii au obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Dosarul personal se pastreaza in bune conditii:
– la sediul angajatorului;
– la sediul secundar, daca este delegata competenta incadrarii personalului prin incheierea de
contracte individuale de munca.
Ce trebuie sa contina dosarul personal al salariatului?
Documente prevazute de Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind Registrul general de evidenta a salariatilor
Potrivit dispozitiilor art. 7 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind Registrul general de evidenta a salariatilor, dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:
a) Actele necesare angajarii
– Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie
– Avizul de angajare – daca angajatul este cetatean strain (extra-european);
– Adeverinta de la angajatorul precedent
– Formularul de candidatura (inclusiv CV)
– Recomandari/caracterizari de la locurile de munca anterioare
– Copii dupa actele de studii/certificate de calificare/formare profesionala
– Avize, autorizatii, atestari (copie dupa permisul de conducere – daca este cazul)
– Fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a muncii
– Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca
– Certificatul de cazier judiciar – daca este cazul
– Repartitia AJOFM
– Nota de lichidare
– Declaratia privind faptul ca nu a desfasurat activitati de politie politica
– Contractul individual de munca
– Fisa postului
– Actele aditionale referitoare la modificarea contractului individual de munca
– Deciziile angajatorului referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor
individuale de munca
– Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru
– Alte documente necesare angajatorului.
Cum ne ajuta actele necesare angajarii la derularea ulterioara a contractului individual de munca?
O parte dintre aceste acte sunt general obligatorii, altele sunt necesare numai pentru anumite posturi, in timp ce altele sunt facultative. Unele trebuie pretinse la angajarea oricarui salariat, in timp ce altele vor fi solicitate numai in cazuri speciale. In cele ce urmeaza realizam o prezentare a actelor necesare la angajare, pe care le puteti indosaria la angajarea unui salariat...mai multe in lucrarea Procedura completa pe care trebuie s-o urmati atunci cand faceti angajari! Etape obligatorii si greseli frecvente, DETALII AICI >>>