Cu siguranta vreti sa:
- aveti angajati dedicati succesului afacerii dvs.
- functionati conform prevederilor legale in vigoare
- fiti ferit de amenzile ITM
- evitati litigii de munca ajunse in instanta care va pot costa bani multi si pot aduce prejudicii de imagine firmei dvs.
Ce trebuie sa faceti ca sa va bucurati de toate aceste avantaje?
Gasiti toate informatiile necesare in Consilier Ghid Complet pentru Departamentul HR ...click aici pentru detalii despre lucrare >>
Lucrarea este actualizata cu ultimele noutati:
1. Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata
Incepand cu data de 1 ianuarie 2019 salariul minim are trei valori. Valoarea salariului minim difera in functie de nivelul de studii, vechime in munca sau clasa CAEN in care activeaza unitatea angajatoare (Hotararea Guvernului nr. 937/2018 si art. 71 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018).
2. Protectia datelor cu caracter personal - GDPR
Datele utilizate de angajator in raporturile de munca, recrutarea si selectia personalului, conditii privind consimtamantul, incheierea contractului de munca, executarea CIM, incetarea contractului de munca, monitorizarea salariatilor, protectia datelor cu caracter personal a fostilor salariati.
3. Subventii pentru angajatori la incadrarea absolventilor
Angajatorii care vor incheia, in conditiile legii, un contract de ucenicie sau de stagiu, vor beneficia, la cerere, pe intreaga perioada de derulare a contractului de ucenicie/stagiu, de o suma in cuantum de 2.250 lei/luna.
4. Telemunca
Contractul individual de munca al telesalariatilor, avantajele si dezavantajele angajatorilor, avantajele si dezavantajele telesalariatului.
5. Noutati legate de ReviSal
S-a modificat reglementarea Registrului de evidenta a salariatilor: nu mai avem doua registre (pentru sectorul public si sectorul privat), ci unul singur. In plus, in ReviSal trebuie inregistrate acum si adaosurile salariale si indemnizatiile. S-a revenit la termenul de 20 de zile lucratoare in care se pot inregistra modificarile elementelor salariale.
6. Absentele nemotivate
De acum inainte absentele nemotivate trebuie inregistrate in ReviSal in termen de maximum 3 zile. Aceasta modificare genereaza grave probleme in practica, deoarece adesea angajatorul nu are cum sa cunoasca daca absentele sunt nemotivate, fara o cercetare prealabila.
7. Diurna in 2019
La data de 1 ianuarie 2019 a intrat in vigoare noul cuantum al diurnei interne (Hotararea Guvernului nr. 714/2018).
Click aici pentru abonarea la Consilier Ghid Complet pentru Departamentul HR >>
Nume sonore din HR va pun la dispozitie solutii concrete:
Raluca DIMITRIU
Gabriela DITA
Alecxandrina DEACONU
Ramona Stefania IGRET
Flaviu POP
...vedeti aici cartile de vizita ale autorilor >>
Daca va abonati la Consilier Ghid Complet pentru Departamentul HR, va asigurati pentru 12 luni:
- o informare complexa si completa privind procesele specifice activitatii de HR
- solutii verificate pentru probleme de HR cu care va puteti confrunta, rezolvari rapide si conforme legislatiei in vigoare
- posibilitatea de a valorifica experienta deosebita a autorilor de top din domeniu, care va este pusa la dispozitie, in scopul desfasurarii unei activitati de HR profesioniste, fara obstacole sau sincope
- consultanta personalizata, in scris sau telefonica, despre solutii perfect legale, ori de cate ori va poticniti in hatisurile legislative
- asistenta specializata – sfaturi, recomandari, atentionari, dar si modele de formulare editabile importante pentru activitatea de HR.
Lucarea va pune la dispozitie un intreg arsenal cu ajutorul caruia activitatea de HR din firma dvs. se poate desfasura corect si eficient, dar mai ales legal. Este gandit si realizat pentru a veni in sprijinul tuturor tipurilor de entitati economice (SRL, SA, RA, SNC, SCA), cu mai mult de 10 angajati, cu sau fara departament de HR.
Click aici pentru abonarea la Consilier Ghid Complet pentru Departamentul HR >>