Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Managementul conflictelor la locul de munca: cum ar trebui sa procedeze managerii

09 /Nov2016
Tags: conflict de muncarezolvare conflict de muncamanager conflict de munca

Indiferent de domeniul de activitate al unei companii sau organizatii, este clar inca de la bun inceput ca pot izbugni, oricand, conflicte la locul de munca.

Este aproape imposibil sa nu existe un conflict intre angajati, aceste lucruri facand parte din vietile noastre, fie ca ne place sau nu. Secretul consta in rezolvarea pasnica a acestor situatii, fara a tine partea nimanui.

Aceasta este marea provocare a managerilor si nu este intotdeauna simplu sa-i impaci pe toti. In special cand conflictul este intre un superior si un subordonat, e nevoie de multa rabdare, tehnica si strategii de a actiona corect, astfel incat sa nu se considere ca managerul este partinitor.


Cum ar trebuie sa fie gestionate conflictele la locul de munca?


1. In primul rand, trebuie acceptat inca de la bun inceput ca in orice organizatie, companie, firma, etc exista mici conflicte, "intepaturi" intre anumiti angajati, dar acestea pot ramane in stare latenta, fara sa degenereze vreodata intr-un scandal. Cel mai important de inteles pentru un manager este faptul ca aceste conflicte vor exista si este imposibil sa fie stopate complet, dar situatia poate fi gestionata intelept, atunci cand se incing spiritele.

2. Daca un conflict este privit dintr-un punct de vedere obiectiv, poate deveni chiar o experienta constructiva, din care angajatii vor avea ce sa invete, aceasta abordare a managerului fiind indicata in orice situatie. 

3. Odata ce un conflict a atras atentia superiorilor, este clar ca trebuie aplanat, intr-un fel sau altul. De exemplu, fiecare dintre cei implicati intr-o astfel de situatie ar trebui sa inteleaga cat de important este sa-si asume responsabilitatea pentru situatia creata. In acest fel, conflictul ar putea disparea, iar atmosfera de la locul de munca va deveni mai relaxata si pozitiva, propice unui mediu de lucru.

4. Un manager nu ar trebui sa pretinda ca nimeni nu a gresit, in acest fel nu va face dect sa sporeasca nemultumirea, tensiunea si frustrarea. Cel mai important este sa isi mentina calmul, fara sa se implice emotional, chiar daca este mai apropiat de una dintre partile implicate in conflict.

5. Cea mai importanta ramane performanta muncii, asa ca aceasta ar trebui sa ramana si prioritatea managerului, tocmai de aceea un conflict de munca trebuie rezolvat cat mai repede, acesta afectand, uneori, intreaga echipa.


Se spune ca atunci cand o problema a fost constientizata, aceasta este pe jumatate rezolvata. Acest lucru s-ar putea aplica si in cazul de fata, cu mentiunea ca managerul de resurse umane responsabil ar trebui sa sesizeze ca exista o problema si trebuie sa identifice cea mai adecvata solutie.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Managementul conflictelor la locul de munca: cum ar trebui sa procedeze managerii":
Rating:

Nota: 4.31 din 5 din 13 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".