Si de asemenea pe angajatori. In cadrul unei companii este vital ca personalul sa fie competent si atent selectat, astfel incat sa nu existe demisii si concedieri la tot pasul. Aici intervine rolul unui manager HR profesionist, care poate preveni multe lucruri, atunci cand vine vorba de resursele umane ale companiei.
Dar care sunt acele calitati care transforma un manager HR, intr-unul profesionist? Iata despre ce este vorba:
- este vital ca un manager HR sa fie de incredere si...discret. Dat fiind faptul ca relationeaza direct cu candidatii, acestia trebuie sa simta ca sunt in compania unei persoane placute, etice. Daca omul va simti ca aceasta persoana nu inspira incredere, cu siguranta se va retrage in carapacea sa, iar de acolo cu greu va mai iesi. Doar cei care au aceasta calitate esentiala vor putea sa ii inteleaga mai bine pe candidati si felul lor de a gandi
- sa fie un comunicativ, sociabil, un bun orator, acestea probabil ca sunt printre cele mai importante lucruri atunci cand vorbim de specialistii domeniului HR. Desigur, nu este totul, dar o mare parte din probleme pot fi solutionata doar discutand cu un manager HR competent. Sa fii prietenos, dar profesionist in acelasi timp, nu este tocmai usor, dar acesta trebuie sa gaseasca echilibrul optim. Un bun manager este acela care stie si sa asculte, oamenii vor observa atunci cand sunt intelesi si vor simti ca problemelelor conteaza. Desigur, aceasta calitate este esentiala si atunci cand se doreste recrutarea de personal.
Legis Plus Legislatia Muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
- obiectivitatea este iarasi un "must have", in cazul oricarui reprezentant al departamentului de resurse umane; daca vrei sa fii credibil este indicat sa fii impartial, altfel oamenii vor intelege cu totul altceva. Desigur ca angajatii doresc ca managerii HR sa le ia partea in orice situatie, dar acest lucru nu ar fi intotdeauna corect fata de angajatori. Sa pastreze echilibrul este foarte important pentru cei care au functii de conducere in domeniul resurselor umane
- orice manager HR trebuie sa fie si un mentor; iar acest lucru este de la sine inteles, cum altfel ar putea fi de incredere, in ochii angajatilor? Una dintre atributiile managerilor este tocmai aceea de a propune si conduce programe de training pentru toti angajatii companiei in cauza, pentru ca acestia sa fie competenti in domeniul lor de activitate. Este esential sa sa ii ajuti pe angajati sa creasca si sa se dezvolte profesional