Iata cele trei semne care ne pot da de inteles ca reputatia firmei are de suferit:
1. Implicare mai scazuta
Cunoastem factorul uman si ar trebui sa ne dam seama atunci cand avem parte de o demotivare crescanda in randurile angajatilor. Ar trebui sa gestionam corect si, mai ales, periodic, informatii prin feedback, teste de evaluare, chestionare si chiar mini-sedinte in cadrul carora sa aflam opinia angajatilor. Minusurile subliniate de salariati trebuie intelese si gestionate cu deschidere. Angajatii care isi “vorbesc de rau” firma nu fac niciun bine nimanui.
2. Incurajam schimbarea in firma
Cei care pot face schimbarea au si aceasta responsabilitate, insa nu vor face asta daca nu vad sau daca nu li se ofera informatii concise despre factorii negativi care conduc la declinul imaginii companiei. Schimbarile, mai ales atunci cand se constata o nevoie majora, sunt mai mult decat binevenite, iar teama de esec nu ar trebui sa insoteasca ocazia de a imbunatati ceva ce nu mai functioneaza si de a face un pas inainte.
3. Intampinam dificultati din ce in ce mai mari in a-i pastra pe salariati si in a angaja altii noi
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Specialistul in recrutare isi va da seama ca se intampla ceva neosbinuit cand va observa ca multi angajati pleaca din firma si ca nu e prea mare aglomeratie la interviurile de angajare. A investi intr-un angajat de la zero in loc sa te bucuri de munca unui salariat cu experienta inseamna, de multe ori, a face un pas in spate, inclusiv in aria financiara. Trebuie sa identificam acei factori care ii fac sa plece, alaturi de acele aspecte pozitive care i-ar putea face sa ramana pe termen lung in companie.
Sigur ca unele aspecte nu mai tin de noi si ca ceea ce putem face este doar sa semnalam acele schimbari pe care le putem identifica sau imbunatati prin natura profesiei. Insa atunci cand le observam si cand le intelegem sursa, este ideal sa intocmim rapoarte concise si sa venim cu rezolvari din care sa aiba toata lumea de castigat pe termen lung.