"Impresia mea era ca HR-ul era in defensiva tot timpul si ca proteja mai degraba compania decat sa protejeze angajatii si sa lucreze pentru ei", a spus Silver in cadrul unui interviu pentru LinkedIn.
In ochii sai, tot ce inseamna departament de resurse umane ar trebui sa fie ca o mica Elvetie, neutru, nepartinitor. Departamentul nu exista, in opinia sa, pentru a tine partea companiei sau a angajatilor, ci pentru a asculta si a cantari argumentele fiecarei parti inainte de a lua o decizie.
Rolul si scopul HR-ului se schimba, chiar si in companiile cu structuri traditionale.
"Am schimbat numele departamentului in Oameni si Experienta pentru ca, de fapt, asta cred ca facem”, a spus ea, “avem grija de oameni si de experienta", conform interviului acordat.
Totodata, ea isi doreste sa creeze o cultura noua a companiei care sa ii faca pe oameni sa vina cu placere la munca. Asta inseamna, crede Claude Silver, sa pui oamenii mai presus decat profitul financiar, din moment ce oamenii sunt cei care vor duce organizatia cat mai sus si se vor asigura ca prospera. Pentru a atinge un astfel de obiectiv, Claude crede ca echipele moderne de HR trebuie sa se comporte mai mult ca niste antrenori motivationali si sa ia in calcul vietile angajatilor si dincolo de munca de la birou.
Se pune accentul pe disponbilitatea de a ajuta, de a oferi mai multe beneficii deoarece este jobul lor de a-i face pe angajati sa simta ca sunt sprijiniti si ca pot avea cele mai bune rezultate.
HR-ul modern mai are inca multe aspecte de imbunatatit, dar este un procedeu continuu care necesita invatare permanenta. Mai mult, trebuie sa fie prezenta dorinta angajatilor din departamentul de resurse umane de a-i ajuta pe ceilalti, astfel incat sa existe mai multa motivatie si o directie potrivita, in concordanta cu tendinta generala cand vorbim de resurse umane.
40 Modele de Regulament Intern
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Departamentul de HR nu trebuie sa stea in spatele unor usi inchise si sa comunice cu angajatii prin mijloace lipsite de empatie. Dimpotriva, factorul uman trebuie sa fie in centrul acestor activitati si sa fie exersata atat empatia, cat si dorinta de a insufla incredere si motivatie.
O echipa puternica de HR va functiona astfel cu atat mai bine cu cat va exista o misiune in centrul activitatii si cu cat vor exista relatii deschise, de intelegere, de respect reciproc si de impartasire a unor valori comune. Intreaga paradigma a modului in care functioneaza departamentele de resurse umane se rescrie cu pasi usori, dar siguri, cu precadere in cazul companiilor foarte mari, acestea fiind primele care inteleg ca metodele vechi nu mai au aceleasi rezultate.