Cel mai important lucru, atunci cand vine vorba de integrarea noului angajat in organizatie, este sa ne asiguram ca acesta se simte multumit si entuziasmat de decizia pe care a luat-o. Altfel spus, este recomandabil sa ii demonstram ca a luat decizia corecta atunci cand s-a angajat in cadrul companiei noastre.
Iata, asadar, care sunt cele mai importante recomandari pentru integrarea cu succes a noilor angajati:
1. Puneti la punct toate detaliile practice
Nimic nu este mai neplacut pentru un nou angajat decat sa soseasca intr-un birou fara scaun, fara laptop sau alte instrumente strict necesare pentru desfasurarea activitatii. Ideal ar fi ca angajatul sa fie deja introdus in sistem, astfel incat sa fie necesara doar schimbarea parolei. In mod contrar, s-ar putea pierde foarte mult timp numai cu organizarea spatiului de lucru si introducerea sa in diversele sisteme ale organizatiei.
Mai mult decat atat, a avea totul pregatit si bine organizat pana sa soseasca noul angajat confera o impresie de profesionalism, calitate si functionare impecabila.
2. Stabiliti un plan
Din nou, nu lasati totul pentru prima zi. Stabiliti din timp diferitele proceduri care trebuie indeplinite in primele zile. Daca este cazul, programati o sesiune de training. Asigurati-va ca noul angajat are anumite activitati planificate pentru primele zile, pentru a evita pauze stanjenitoare.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Noua lege a pensiilor Ghid practic
40 Modele de Regulament Intern
Contactarea noului angajat cu putin timp inainte de prima zi de munca, pentru a-l informa cu privire la activitatile din primele zile si persoanele de contact, va face o impresie foarte buna.
3. Inspiratia e totul
E recomandabil ca, inca din prima saptamana, proaspatul angajat sa afle despre cultura organizationala, viziunea si obiectivele companiei. Nu uitati ca cea mai buna cale de a motiva este sa inspirati si sa entuziasmati.
De asemenea, este foarte important ca noul angajat sa inteleaga menirea departamentului in care lucreaza, dincolo de functionarea de zi cu zi. Trebuie sa aiba, inca de la inceput, claritatea obiectivelor si sentimentul unei meniri.
4. Nu neglijati socializarea
Chiar daca ritmul de lucru in organizatia Dvs. este foarte alert sau daca perioada este una aglomerata, nu neglijzati socializarea. O mare parte din succesul la un loc de munca este determinat de integrarea in echipa. Iar colegii care socializeaza functioneaza mai bine in echipa.
Organizati, inca de la inceput, un pranz impreuna cu intreaga echipa sau o scurta iesire dupa munca. Cu cat mai repede se creeaza legaturi intre membrii echipei, cu atat mai bine se va integra noul coleg.
5. Respectati acelasi proces
Nu e suficient sa faceti totul ca la carte in cazul unui nou angajat si sa nu faceti nimic pentru urmatorii noi angajati. Trebuie sa stabiliti si sa respectati aceiasi pasi in cazul tuturor nou-venitilor. Ideal ar fi chiar sa elaborati un ghid concis cu privire la integrarea noilor angajati, pentru ca aceiasi pasi sa fie respectati si cand nu va ocupati Dvs. personal de acest lucru.
Prima impresie este mult mai importanta in Resursele Umane decat credeti. Angajatul care isi face o impresie defavorabila in primele zile de munca nu va ramane pentru mult timp si nu va oferi cele mai bune rezultate. In schimb, o prima impresie excelenta asigura entuziasmul acestuia pe termen lung, indiferent de obstacolele ulterioare.