Asadar, conform art. 5 lit. f) , art. 27 si 30 din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca este considerat accident de munca:
f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune;
Ce este accidentul de munca?
g) accident de munca - vatamarea violenta a organismului, precum si intoxicatia acuta profesionala, care au loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu si care provoaca incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;
De indata ce s-a produs un astfel de eveniment, angajatorul are anumite obligatii, care sunt enuntate tot de legea nr.319/2006 a securitatii si sanatatii in munca:
Astfel, art. 27 al legii mentionate prevede ca:
(1) Angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, de indata, dupa cum urmeaza:
a) inspectoratelor teritoriale de munca, toate evenimentele asa cum sunt definite la art. 5 lit. f);
OBLIGATII ANGAJATOR ACCIDENT DE MUNCA
Noua lege a pensiilor Ghid practic
40 Modele de Regulament Intern
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au urmatoarele obligatii...mai multe despre accidentele de munca poti citi pe legislatiamuncii >>>