In acest sens, angajatorii sunt obligati sa desemneze un salariat sau mai multi care sa se ocupe de toate aceste activitati de prevenire si protectie, prevazute de legislatia in vigoare.
Aceste activitati care privesc sanatatea si securitatea in munca vor fi consemnate si in fisa postului a angajatilor in cauza. De asemenea, angajatorii trebuie sa se asigure ca persoanele alese au capacitatea necesara, timpul si mijloacele adecvate pentru a se ocupa de aceste activitati.
Nu de putine ori angajatorii nu stiu cu exactitate de ceea ce trebuie sa faca pentru a fi siguri ca respecta toate legile.
In vederea acestora, este demn de mentionat faptul ca angajatul desemnat trebuie sa indeplineasca cel putin anumite cerinte minime corespunzatoare nivelului mediu de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca. Este vorba de studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic; curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata de cel putin 80 de ore.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Diurna legala in Romania si in strainatate
De asemenea, angajatorii nu trebuie sa isi faca probleme, lucratorul desemnat trebuie instruit din punct de vedere al securitatii si sanantatii in munca la fel ca toti ceilalti lucratori, nu trebuie aplicate alte norme.
Conform legii, instruirea introductiv-generala a salariatilor se poate face de catre:
- angajatorul care si-a asumat atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- lucratorul desemnat;
- un lucrator al serviciului intern de prevenire si protectie;
- serviciul extern de prevenire si protectie.