Supravegherea sanatatii lucratorilor este obligatorie, iar acestia trebuie sa asigure verificarea medicala a salariatilor la angajare, cat si periodic.
Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca reglementeaza aceste aspecte, prin Normele metodologice de aplicare ale respectivei legi aprobate prin HG nr. 1.425/2006 si HG nr. 355/2007.
Ce ar trebui sa faca un angajator care vrea sa previna riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatea de birou? Ce masuri ar putea lua, pentru a respecta legislatia in vigoare?
Trebuie specificat inca de la inceput ca angajatorul sau reprezentantul sau legal este presedintele comitetului de securitate si sanatate in munca (CSSM), iar din acest comitet face parte si medicul de medicina muncii.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
IMPORTANT: Orice companie angajatoare ar trebui sa stie ca Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca este aplicabila atat in sectoarele publice cat si in cele private.
Implementarea masurilor de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional are un temei de legalitate daca are la baza o evaluare a riscurilor, exista avizul CSSM-ului si aprobarea angajatorului, iar stabilirea resurselor financiare pentru implementarea masurilor sanitare respecta legislatia in vigoare.