Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Fisa de identificare a factorilor de risc profesional - se ataseaza la dosarul de personal al salariatului?

28 /Mar2023
Fisa de identificare a factorilor de risc profesional - se ataseaza la dosarul de personal al salariatului?
Tags: dosarul de personal al salariatuluifisa de identificare a factorilor de risc profesional

"Avand in vedere faptul ca fisa de identificare a factorilor de risc profesional se transmite medicului de medicina muncii in vederea eliberarii fisei de aptitudine, este necesar ca si la dosarul de personal al salariatului sa fie atasat si un exemplar / o copie a fisei de identificare a factorilor de risc profesional intocmita de responsabilul SSM? "

Raspunsul specialistilor: 

HG nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare prevede, la art. 37, urmatoarele:


Art. 37 alin. (1) Dosarul medical si fisa de identificare a factorilor de risc profesional se pastreaza la structura de medicina muncii pe durata derularii contractului cu angajatorul.

Ce este, asadar, acest dosar? Ce documente trebuie sa cuprinda? De ce sunt inspectorii ITM atat de interesati de el? 

Aflati raspunsurile la aceste intrebari din ghidul practic: Dosarul personal al salariatului. Parcurgand acest ghid, veti scapa de emotii in cazul unui control si, totodata, veti avea si numeroase avantaje in activitatea dvs. cotidiana de manager HR, detalii AICI >>>

(2) Dosarul medical si fisa de identificare a factorilor de risc profesional pot fi, la solicitare, predate noii structuri de medicina muncii agreate de angajator.

(3) Dosarele medicale trebuie pastrate la structurile de medicina muncii cel putin 40 de ani de la incetarea expunerii, in cazul expunerii profesionale la agenti cancerigeni sau mutageni la locul de munca.

La art. 38 se prevede de asemenea ca angajatorul pastreaza lista locurilor de munca cu riscuri profesionale si fisele de aptitudine.
Din aceste prevederi, constatam ca obligatia legala este ca fisa de identificare a factorilor de risc profesional sa se pastreze la structura de medicina muncii pe durata derularii contractului cu angajatorul.

Desi actul normativ nu prevede, in opinia noastra, angajatorul ar trebui sa detina un exemplar sau eventual o copie a fisei de identificare a factorilor de risc profesional transmisa structurii de medicina muncii, fisa care sa se regaseasca in dosar alaturi de fisa de aptitudine, emisa de medicul de medicina muncii pentru fiecare salariat.

Un raspuns oferit in martie 2023, potrivit expertilor de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe sfaturi si raspunsuri de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.

 

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Fisa de identificare a factorilor de risc profesional - se ataseaza la dosarul de personal al salariatului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".