Astfel, vom mentiona ca, potrivit legii, in art. 5 alin. 1 lit. g), accidentul de munca este definit ca fiind vatamarea violenta a organismului, precum si intoxicatia acuta profesionala, care au loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu si care provoaca incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces.
Dupa petrecerea unui eveniment, este necesar sa se verifice daca au fost indeplinite normele privind sanatatea si securitatea in munca.
IMPORTANT: toate evenimentele trebuie comunicate si nu doar accidentele de munca.
Cand incepe cercetarea evenimentului si cum decurge intreg procesul?
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Portal Codul Muncii
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Este demn de mentionat ca cercetarea se face imediat dupa comunicare si va avea ca scop urmarirea stabilirii imprejurarilor si a cauzelor care au condus la producerea acestora.
De asemenea, se va lua in calcul daca au existat incalcari ale reglementarilor legale, a raspunderilor si a masurilor ce se impun a fi luate pentru prevenirea producerii altor cazuri similare si pentru determinarea caracterului accidentului.
In conformitate cu dispozitiile art. 116 din Normele metodologice de aplicare a Legii 319/2006, de la regula conform careia cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporara de munca se efectueaza de catre angajatorul la care s-a produs evenimentul, fac exceptie cazurile in care lucratorii au suferit o invaliditate evidenta, cazurile in care victimele sunt cetateni straini sau cazurile in care printre victime se afla cetateni straini, situatii in care cercetarea se efectueaza de catre inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul.
La final, rezultatul cercetarii se va consemna intr-un proces-verbal, iar daca exista vinovati, acestia vor fi trasi la raspundere, conform legii.