POSTUL DE LUCRU
INSTRUCTOR CONDUCERE AUTO
PROCESUL DE MUNCA
Instructorul de conducere auto preda teoria conducerii si cunostinte de intretinere a masinii alaturi de cursuri de conducere practica.

Portal SSM - Acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Concedierea perfect legala

Ghidul HR-istului
Activitatea se desfasoara in in salile de clasa din cadrul scolilor de soferi, pe poligoane de conducere si pe drumurile publice.
Echipamentele de munca sunt:
· autovehiculul scoala dotat cu mecanism cu dubla comanda pentru ambreiaj si frana de serviciu;
· trusa de scule tip auto;
· dispozitive de suspendare (mecanice si hidraulice);
· triunghiuri reflectorizante;
· manometre pentru verificarea presiunii in pneuri;
· trusa medicala;
· centuri de sigurantǎ auto;
· stingatoare.
Materiale utilizate sunt:
· materiale pentru intretinere auto (carburanti, uleiuri, lichid parbriz, antigel, scule metalice, aer comprimat, etc.)
SARCINA DE MUNCA
· predarea cursurilor cu privire la regulile si reglementarile care guverneaza traficul rutier;
· predarea cursurilor despre constructia si functionarea vehiculelor si a partilor lor componente;
· predarea metodelor de conducere;
· predarea lectiilor de conducere pe simulatoare de conducere, in cazul masinilor, uneori chiar pe poligon;
· predarea lectiilor de conducere in diferite conditii de trafic (suburbii, orase mari, drumuri cu viraje, semafoare, intrarea si iesirea de pe benzile de circulatie, treceri la nivel etc.);
· pregatirea pentru situatii speciale: pornirea din panta, parcarea masinii etc.
· sa asigure siguranta elevilor pe perioada curselor de invatare;
· predarea si realizarea de demonstratii practice de intretinere de baza cu elevul;
· inscrierea elevilor la examene;
· participarea cu acestia pe perioada testelor de conducere;
· realizarea curselor de antrenament pentru cei care au deja carnet de conducere, dar nu au condus de mult timp si doresc sa-si recastige dexteritatea la conducere;
· efectuarea la termen a reviziilor tehnice;
· verificarea generala a starii tehnice a autovehiculului (nivelul de carburant, lubrifianti, lichid de racire, lichid de frana si electrolit in bateriile de acumulator, instalatia electrica, motorul si a sistemele de franare si directie)
· respectarea regulilor de circulatie si normelor de securitate si sanatate in munca.
MEDIUL DE MUNCA
· Instructorul isi desfasoara activitatea atat in cabina autoturismului in timpul desfasurarii activitatii pe drumurile publice sau in poligoane de conducere, cat si la sediul firmei.
· In mediul de munca in care isi desfasoara activitatea soferul pot exista curenti de aer (spre ex: din cauza neetanseitatilor), nivelul zgomotului este in general sub valoarea limita maxima de expunere profesionala.
· De asemenea, la deplasarea pe unele drumuri rurale sau neamenajate pot apare pulberi pneumoconiogene (praf).
Echipament de protectie:
· Vesta reflectorizanta
· Manusi protectie din material gros (pentru accidente)
Protectia impotriva incendiilor: Autoturismele scoala sunt dotate cu stingatoare presurizate cu manometru indicator tip P1 sau P 2.
FACTORI DE RISC IDENTIFICATI
A. FACTORI DE RISC PROPRII MIJLOACELOR DE MUNCA
a. Factori de risc mecanic:
F1. Prindere, antrenare manǎ sau imbracaminte de catre organele de masini in miscare (transmisii prin curele ventilator/pompa de apa, curea distributie etc.);
F2. Lovire de mijloacele de transport in caz de incident rutier;
F3. Defectarea mecanismului de directie sau a sistemului de franare in mers (prin autoblocare etc.);
F4. Defectarea mecanismului cu dubla comanda pentru ambreiaj si frana de serviciu;
F5. Lovire prin rostogolirea de piese (materiale de forma cilindrica, roti ale autovehiculelor etc.);
F6. Lovire prin rasturnare piese/materiale neasigurate impotriva deplasarilor necontrolate;
F7. Lovire datorita caderii libere de scule, piese, materiale la interventii/reparatii la autovehicul (schimbare roata etc.);
F8. Accidentare prin scurgerea libera de uleiuri, carburanti, la interventii sub autovehicul;
F9. Proiectare de corpuri sau particule (particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii acestuia);
F10. Taiere/intepare la contactul cu suprafete periculoase, in special la operatii de mentenantǎ si la reparatii;
F11. Recipiente sub presiune (compresor, stingator etc.).