Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton- Liderul informatiilor specializate din Romania
portal-resurseumane.ro

Norme SSM: Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru un instructor auto

14 /Ian2025
Norme SSM: Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru un instructor auto
Tags: evaluarea riscurilor de accidentare instructor autonorme ssm instructor auto

Va prezentam mai jos evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru un instructor auto:

POSTUL DE LUCRU 
 
INSTRUCTOR CONDUCERE AUTO 
 
PROCESUL DE MUNCA
 
Instructorul de conducere auto preda teoria conducerii si cunostinte de intretinere a masinii alaturi de cursuri de conducere practica.
Activitatea se desfasoara in in salile de clasa din cadrul scolilor de soferi, pe poligoane de conducere si pe drumurile publice.
 
Echipamentele de munca sunt:
 
· autovehiculul scoala dotat cu mecanism cu dubla comanda pentru ambreiaj si frana de serviciu; 
· trusa de scule tip auto;
· dispozitive de suspendare (mecanice si hidraulice);
· triunghiuri reflectorizante;
· manometre pentru verificarea presiunii in pneuri;
· trusa medicala;
· centuri de sigurantǎ auto;
· stingatoare.
 
Materiale utilizate sunt:
 
· materiale  pentru intretinere auto  (carburanti, uleiuri, lichid  parbriz,  antigel,  scule metalice,  aer comprimat, etc.)
 
SARCINA DE MUNCA
 
· predarea cursurilor cu privire la regulile si reglementarile care guverneaza traficul rutier;
· predarea cursurilor despre constructia si functionarea vehiculelor si a partilor lor componente;
· predarea metodelor de conducere;
· predarea lectiilor de conducere pe simulatoare de conducere, in cazul masinilor, uneori chiar pe poligon;
· predarea lectiilor de conducere in diferite conditii de trafic (suburbii, orase mari, drumuri cu viraje, semafoare, intrarea si iesirea de pe benzile de circulatie, treceri la nivel etc.);
· pregatirea pentru situatii speciale: pornirea din panta, parcarea masinii etc. 
· sa asigure siguranta elevilor pe perioada curselor de invatare;
· predarea si realizarea de demonstratii practice de intretinere de baza cu elevul;
· inscrierea elevilor la examene;
· participarea cu acestia pe perioada testelor de conducere;
· realizarea curselor de antrenament pentru cei care au deja carnet de conducere, dar nu au condus de mult timp si doresc sa-si recastige dexteritatea la conducere;
· efectuarea la termen a reviziilor tehnice;
· verificarea generala a starii tehnice a autovehiculului (nivelul de carburant, lubrifianti, lichid de racire, lichid de frana si electrolit in bateriile de acumulator, instalatia electrica, motorul si a sistemele de franare si directie)
· respectarea regulilor de circulatie si normelor de securitate si sanatate in munca.
 
MEDIUL DE MUNCA
 
· Instructorul isi desfasoara activitatea atat in cabina autoturismului in timpul desfasurarii activitatii pe drumurile publice sau in poligoane de conducere, cat si la sediul firmei. 
· In mediul de munca in care isi desfasoara activitatea soferul pot exista curenti de aer (spre ex: din cauza neetanseitatilor), nivelul zgomotului este in general sub valoarea limita maxima de expunere profesionala. 
· De asemenea, la deplasarea pe unele drumuri rurale sau neamenajate pot apare pulberi pneumoconiogene (praf).
 
Echipament de protectie: 
 
· Vesta reflectorizanta
· Manusi protectie din material gros (pentru  accidente)
 
Protectia impotriva incendiilor:  Autoturismele scoala sunt dotate cu stingatoare presurizate cu manometru indicator tip P1 sau P 2.
 
 
FACTORI DE RISC IDENTIFICATI
 
A. FACTORI DE RISC PROPRII MIJLOACELOR DE MUNCA 
 
a. Factori de risc mecanic:
 
F1. Prindere, antrenare manǎ sau imbracaminte de catre organele de masini in miscare (transmisii prin curele ventilator/pompa de apa, curea distributie etc.);
F2. Lovire de mijloacele de transport in caz de incident rutier;
F3. Defectarea mecanismului de directie sau a sistemului de franare in mers (prin autoblocare etc.);
F4. Defectarea mecanismului cu dubla comanda pentru ambreiaj si frana de serviciu;
F5. Lovire prin rostogolirea de piese (materiale de forma cilindrica, roti ale autovehiculelor etc.);
F6. Lovire prin rasturnare piese/materiale neasigurate impotriva deplasarilor necontrolate;
F7. Lovire datorita caderii libere de scule, piese, materiale la interventii/reparatii la autovehicul (schimbare roata etc.);
F8. Accidentare prin scurgerea libera de uleiuri, carburanti, la interventii sub autovehicul;
F9. Proiectare de corpuri sau particule (particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii acestuia);
F10. Taiere/intepare la contactul cu suprafete periculoase, in special la operatii de mentenantǎ si la reparatii;
F11. Recipiente sub presiune (compresor, stingator etc.).
 
 

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Norme SSM: Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru un instructor auto":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

NOU! Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

Recrutati cei mai buni oameni pentru firma dvs!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor".
© copyright 2012 - 2025 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

NOU! Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

Recrutati cei mai buni oameni pentru firma dvs!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor".