Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Norme SSM: Fisa de identificare a factorilor de risc profesional. Ce trebuie sa stie angajatorii si angajatii

21 /Nov2016
Tags: fisa de identificare a factorilor de risc profesionalnorme ssmssm angajatori

Sanatatea si securitatea in munca a angajatilor ar trebui sa fie una dintre preocuparile principale ale oricarui angajator, dat fiind faptul ca un accident de munca sau un alt eveniment similar, poate avea repercursiuni teribile asupra companiei angajatoare si a angajatului.

Desigur, consecintele vor fi cu atat mai severe, cu cat se descopera neregularitati, avand in vedere legislatia in vigoare.

Legea nr. 319/2006 stabileste prevederi importante in ceea ce priveste prevenirea imbolnavirii lucratorilor cu boli profesionale cauzate de agenti nocivi chimici, fizici, fizico-chimici sau biologici, caracteristici locului de munca. 

Suprasolicitarea diferitelor organe sau sisteme ale organismului in procesul de munca sunt prevazute prin HG nr.355/2007.


Dar, ce este fisa de identificare a factorilor de risc profesional? Cine ar trebui sa le pastreze si ce trebuie sa stie atat angajatii cat si angajatorii? 
 

Serviciile medicale profilactice prin care se asigura supravegherea sanatatii lucratorilor sunt: examenul medical la angajarea in munca, de adaptare, periodic, la reluarea activitatii, supraveghere speciala si promovarea sanatatii la locul de munca.

Deci, este demn de mentionat ca examinarile medicale profilactice se efectueaza in baza fisei de identificare a factorilor de risc profesional. Aceasta fisa este OBLIGATORIE si trebuie intocmita de orice angajator. 


Trebuie specificat ca fisa de identificare a factorilor de risc profesional se pastreaza la medicul de medicina muncii, pe perioada derularii contractului cu angajatorul actual. 

Desigur ca angajatorul este obligat sa ii ofere salariatului copii ale dosarului sau medical si ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional, la solicitarea acestuia. 


Angajatul va avea nevoie de fisa de identificare in contextul in care vrea sa isi aschimbe locul de munca, asadar atunci cand va lucra pentru alt anagajator, ii va fi necesara.


De asemenea, orice angajator este OBLIGAT sa pastreze lista locurilor de munca cu riscuri profesionale si fisele de aptitudine care finalizeaza examenul medical. O copie a fisei de aptitudine va fi transmisa si salariatului.


IMPORTANT: 

Aceasta fisa de identificare a factorilor de risc profesional se pastreaza la cabinetul medical de medicina muncii, asa cum am precizat si mai sus. Este indicat ca angajatorul sa pastreze o copie a acesteia, dat fiind faptul ca este nevoie de aceasta pentru completarea dosarului de cercetare, in contextul producerii unui accident de munca.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Norme SSM: Fisa de identificare a factorilor de risc profesional. Ce trebuie sa stie angajatorii si angajatii":
Rating:

Nota: 4.69 din 5 din 8 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".