Ce este acest raport anual si ce ar trebui sa contina?
Conform legislatiei in vigoare, anagajatorul are OBLIGATIA de a elabora si prezenta, cel putin o data pe an, comitetului de securitate si sanatate in munca(CSSM) un raport scris.
Acesta trebuie sa detalieze situatia securitatii si sanatatii in munca, ce actiuni au fost efectuate in acest sens si ce eficienta au avut, de-a lungul anului respectiv.
Acest raport trebuie sa mai contina si propuneri pentru planul de prevenire si protectie care va fi pus in practica in anul urmator.
Iata cum arata un model tipizat al acestui raport si ce contine:
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
RAPORTUL S.C. _________________
cu privire la actiunile desfasurate in anul 20_ _ pentru imbunatatirea starii de securitate si sanatate in munca a salariatilor
in perioda ianuarie decembrie 20_ _ situatia securitatii si sanatatii in munca in cadrul societatii s-a prezentat astfel:
Pentru a ridica nivelul de siguranta in cadrul S.C._______ s-a hotart organizarea activitatii de prevenire si protectie prin infiintarea serviciului intern de prevenire si protectie la nivelul societatii.
Pentru consilierea activitatii interne de prevenire si protectie s-a incheiat un contract de prestari de servicii cu durata de 1 an cu S.C.______(serviciu extern) societate care este abilitata in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
De asemenea, prin decizia nr. ______________, s-a dispus infiintarea Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca(CSSM).
Monitorizarea starii de sanatate a angajatilor se realizeaza prin ___________ medic specialist de medicina muncii care va prezenta anual conducerii un raport asupra starii de sanatate a personalului.
Serviciul extern S.C.__________ a elaborat si Evaluarea Factorilor de Risc pe domeniile de activitate ale angajatilor si Planul de Prevenire si Protectie. S-a elaborat pachetul de documente privind infiintarea, organizarea si buna functionare a CSSM.
IMPORTANT: angajatorii ar trebui sa tina cont de faptul ca acest raport, avizat in prealabil de membrii comitetului de securitate si sanatate in munca, trebuie sa fie transmis inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia se afla sediul social al angajatorului, in 10 zile de la inregistrare.
Sursa: PortalSSM