Daca in intreprindere si/sau unitate nu se pot organiza activitatile de prevenire si cele de protectie din lipsa personalului competent, angajatorul trebuie sa recurga la servicii externe.
In baza art. 17 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, in cazul intreprinderilor care au intre 10 si 49 de lucratori inclusiv,chiar angajatorul insusi poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca.
In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile (nu poseda curs de 40 ore in domeniu, iar activitatile se gasesc in Anexa 5), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie si/sau poate sa apeleze la servicii externe.
Daca parohia respectiva are calitatea de angajator, trebuie sa-si organizeze si activitatea de SSM.
Legis Plus Legislatia Muncii
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Cel mai practic si convenabil este sa apeleze la un serviciu extern de prevenire si protectie abilitat.
Un raspuns oferit de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii, sanatate si securitate in munca.