Iata doar cateva dintre regulile care ne pot face munca mai simpla in aceasta perioada si care pot reduce semnificativ din stresul ridicat care vine la pachet, de cele mai multe ori, cu munca de acasa, cu precadere pentru cei care, luati prin surprindere de noile imprejurari, nu dispun de un spatiu de lucru confortabil asa cum poate exista la locul de munca:
1. Fiti mai pregatiti ca niciodata sa munciti nu doar mai mult, ci si altfel. Daca imbratisam mentalitatea deschisa in fata schimbarii, ne va fi mai usor sa gestionam elementele de noutate si provocarile care se pot ivi in fiecare zi, de la obligatia sau necesitatea de a invata programe noi de comunicare online, soft-uri si probleme tehnice care necesita timp pentru a fi rezolvate de la distanta, felul in care acceptam noile conditii depinde numai si numai de noi.
2. Fiti ingaduitori daca sunteti in pozitii de conducere si nu numai. Daca asteptati un e-mail de la un coleg de munca sau un telefon, nu uitati ca schimbarea locului de munca de la birou acasa a insemnat pentru unii dintre colegi reorganizarea intregii activitati. Unii pot avea in grija persoane in varsta, copii sau un spatiu care nu le ofera cele mai bune conditii de lucru. Fiti mai ingaduitori ca niciodata si incercati sa comunicati politicos, eficient si cu intelegere.
3. Daca aveti de facut angajari in aceasta perioada, nu va temeti de interviurile online cu ajutorul video-conferintelor. Se recomanda, mai mult ca niciodata, interviurile in mai multe etape care sa va permita cunoasterea detaliata a profilului de candidat si care sa va ajute sa luati cea mai buna decizie. Cu toate acestea, pentru situatiile de urgenta, tot experienta anterioara si recomandarile unui candidat isi vor spune cuvantul.
4. Construiti programe de lucru pe care sa le urmati si fixati un calendar comun la care sa aiba acces toata lumea. Daca un coleg nu este disponibil intr-un anumit interval orar, acesta poate afisa in calendarul comun acest lucru, iar cei care in alta situatii ar astepta doua ore raspuns la un email, de exemplu, vor sti cand sa il trimita si ce asteptari sa isi seteze.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
5. Testati instrumente de lucru online si experimentati in limita timpului disponibil. Schimbarea care ne obliga la o digitalizare accelerata nu este neaparat un lucru rau daca vom continua sa profitam de noutatile tehnologiei pe care ni le pune la dispozitie o simpla conexiune la Internet.
Fiti deschisi si aveti incredere in ceea ce se poate rezolva, treptat, cu o buna organizare si cu o comunicare excelenta!