In organizatii, feedback-ul este un mod de comunicare. Poate fi extrem de eficient, deoarece reprezinta un schimb de informatii despre performanta unei persoane si fiecare angajat, mai ales cei buni, au nevoie sa stie daca si-au facut treaba bine sau ce pot face pentru a-si face treaba si mai bine.
Lucrarea Motivarea angajatilor - 85 de modele, formulare, teste si chestionare va arata cum sa atingeti acest scop al oricarui angajator sau manager HR!
Scurt extras din capitolul “Motivati prin feedback”: "Feedback-ul este totul. Reactionati imediat si cat mai vizibil daca angajatul are o idee deosebita", detalii AICI >>>
Sunt angajati care nu isi dau seama daca ceea ce fac este bine, si sunt si angajati care vor sa stie, in compania in care lucreaza, care le sunt plusurile si minusurile.
Scopul feedback-ului este de a incuraja comportamentele pozitive, care cresc performanta angajatilor, si de a le descuraja pe cele negative care, in mod evident, scad performanta, atat la nivel de individ, cat si in cadrul echipei.
Pentru a oferi feedback, si ma refer doar la cel constructiv, este nevoie sa fie respectate cateva reguli, deoarece, fara o strategie precisa, este destul de usor sa gresesti.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
In primul rand, este bine ca feedback-ul sa faca parte din stilul de organizare a managerului, de preferat sa fie programat, eventual in intalniri periodice, in echipe sau individual, sub forma unei discutii deschise, fara a lua forma unei evaluari spontane ce poate fi interpretata ca atentionare.
Apoi, este important sa analizam si sa intelegem ce face angajatul. Managerul trebuie sa aiba in vedere un singur scop atunci cand formuleaza feedback-ul si sa fie obiectiv, axat strict pe sarcinile specifice ale angajatului. Discutia trebuie sa fie orientata spre situatii concrete, cu exemple specifice, si sa includa concluzii si recomandari...mai multe despre cum sa oferi feedback constructiv angajatilor pe PortalResurseUmane >>>