Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

De ce este important sa organizam programe de mentorat la locul de munca?

29 /Iun2016
Tags: mentorattrainingdezvoltare profesionala

Mentoratul a devenit o practica frecventa in majoritatea organizatiilor din Vest. Treptat, incep sa se organizeze astfel de programe si in firmele din Romania. Dar de ce este atat de important acest tip de training?

Mentoratul este un tip de program de training prin care un salariat cu mai multe vechime si experienta (respectiv, cu o functie de conducere) actioneaza in calitate de sfatuitor si ghid pentru un salariat junior sau middle.

Concret, prin intermediul mentoratului, un salariat isi impartaseste cunostintele si experienta acumulata cu un alt angajat, aflat la inceputul carierei sau la schimbarea directiei profesionale.

Mentoratul poate fi formal sau informal. Este recomandabil ca departamentele de Resurse Umane sa organizeze si sa coordoneze programe de mentorat - in acest caz, este vorba de mentoratul formal, care are o structura stabilita.
Mentoratul informal este cel spontan, care apare atunci cand se formeaza o legatura intre un angajat senior si un incepator.

Mentorul poate sau nu sa aiba o functie de conducere. In cazul in care este vorba de tineri manageri sau profesionisti care vor sa faca trecerea spre management, este recomandabil sa treaca printr-un program de mentorat, alaturi de un senior manager.

Elementele caracteristice ale mentoratului sunt urmatoarele:

- implica doar doua persoane


- este sustinut de un angajat din cadrul companiei
- are ca obiectiv impartasirea cunostintelor, identificarea punctelor slabe si optimizarea acestora

De ce au nevoie angajatii de mentorat?

1. Se vor integra in companie intr-un timp mult mai scurt
2. Beneficiaza de sustinere si consiliere personalizata
3. Au ocazia de a se dezvolta rapid in plan profesional
4. Pot discuta aspecte mai sensibile ale activitatii lor, cu o persoana de incredere
5. Vor putea prelua, cu usurinta, sarcini mai complexe

Un bun mentor va oferi consiliere angajatului junior, la intervale regulate de timp, si va fi disponibil pentru orice fel de intrebari. Un astfel de mentor isi impartaseste cunostintele, sugereaza alternative, raspunde intrebarilor si analizeaza impreuna cu juniorul situatiile complexe.

Prin organizarea unor programe profesioniste de mentorat, putem sa:

- retinem angajatii talentati
- oferim angajatilor, in calitate de mentori, a experienta plina de satisfactii
- demonstram ca organizatia investeste in oamenii sai
- sprijinim avansarea celor mai buni angajati

Studiile internationale arata ca aproximativ 70% dintre angajatii cu varste intre 45 si 70 de ani intentioneaza sau lucreaza deja si dupa pensionare. Programele de mentorat reprezinta ocazia excelenta pentru a-i sprijini atat pe acestia, cat si pe salariatii incepatori.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "De ce este important sa organizam programe de mentorat la locul de munca?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 5 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".