Specialistii au identificat calitatile si competentele absolut necesare unui mentor
veritabil, dupa cum urmeaza:
Calitati personale
- comunicare interpersonala excelenta
- empatie
- capacitatea de a fi un bun ascultator
- dorinta autentica de a-i ajuta pe ceilalti
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
- o atitudine flexibila si o gandire deschisa
- abilitatea de a indruma fara a lua decizii in locul persoanei indrumate
- abilitatea de a dezbate si de a discuta
- abilitati organizatorice
- asteptari realiste de la sine si de la ceilalti
- abilitatea de a raspunde onest, dar diplomat in acelasi timp
Competente profesionale
- capacitatea de a-i invata pe ceilalti
- cunoasterea excelenta a domeniului de activitate a persoanei indrumate
- abilitatea de a oferi sugestii si recomandari bazate pe propria experienta si expertiza
- cunoasterea si respectarea procedurilor, politicilor si valorilor organizationale
- capacitatea de oferi noi perspective asupra unei situatii/probleme
Un bun mentor la locul de munca are, in primul rand, cunostintele necesare pentru a invata un angaja cu mai putina experienta. Este familiarizat cu normele si cultura companieri respective. Este dispus sa ajute alti angajati, sa-i ghideze, sa le ofere feedback dar si sa poata sa ii provoace atunci cand este cazul, pentru atingerea unui nou nivel de performanta.