Concret, peste un sfert dintre angajatii romani (28%) si-ar schimba actualul loc de munca cu un altul care ofera un salariu atractiv si beneficii extra-salariale competitive, dar jumatate (48%) nu ar accepta un salariu mai mic pentru un post cu impact social mai mare,conform unui sondaj de specialitate, relateaza Agerpres.
77% dintre cei chestionati se gandesc si la impactul pe care il au din rolurile lor in societate, iar 43% considera ca implicarea in societate este echivalenta cu impactul direct al muncii pe care o fac.
7% dintre angajati vor sa devina antreprenori
De asemenea, 7% dintre angajati subliniaza ca ar vrea sa devina antreprenori, iar aproximativ 24% au ales actualul loc de munca datorita pachetului salarial, 17% au fost motivati de perspectivele de promovare si dezvoltare profesionala, 16% au apreciat flexibilitatea programului si tot 16% posibilitatea de a lucra online.
11% dintre respondenti si-au ales locul de munca pentru domeniul in care activeaza compania, iar acelasi procent pentru impactul pe care il are jobul actual. In plus, aproape 10% dintre angajati si-au ales locul de munca in functie de brandul companiei, in timp ce 8% in raport de manageri si de colegi.
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Dupa cum era de asteptat, salariul este principalul aspect care ii determina pe 19% dintre angajatii romani sa ramana la un loc de munca, in timp ce 18% sunt motivati de faptul ca au un loc de munca stabil. Pe de alta parte, 17% raman la acelasi loc de munca datorita echipei cu care lucreaza, iar 16% apreciaza faptul ca au un echilibru intre cariera si timpul liber. In jur de 11% dintre angajati raman la actualul loc de munca pentru recunoasterea pe care o primesc din partea echipei, 9% pentru impactul pe care munca lor il are in societate, 8% pentru perspectivele de dezvoltare profesionala si tot 8% pentru proiectele in care sunt implicati.
Precizam si ca pentru 43% din totalul celor chestionati, implicarea in societate inseamna sa simta ca munca lor are un impact pozitiv in comunitatea din care fac parte. Pe acest principiu, 23% dintre angajati simt ca se implica in societate atunci cand doneaza bani sau alte produse catre persoane sau asociatii, in timp ce 13% sustin ca aduc o contributie in momentul in care fac voluntariat.