Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Ti-e teama sa vorbesti in cadrul evenimentelor de la locul de munca? Cum sa tii un discurs in public

07 /Oct2016
Tags: vorbit in publicdiscurs in publicsedinte eficiente

Daca esti o persoana timida, dar nu numai, un discurs public la locul de munca se poate transforma rapid in cel mai mare cosmar al tau. Asa ca, ce este de facut cand superiorii tau te anunta ca trebuie sa vorbesti in fata oamenilor, in cadrul unui eveniment al companiei la care lucrezi?

 

Cel mai important lucru este sa nu te panichezi, deoarece vorbitul in public este un lucru care poate fi invatat si exersat. Astfel, la un moment dat nu vei mai avea nicio emotie atunci cand va trebui sa iei cuvantul in fata colegilor de munca.


Cum poti depasi teama unui discurs in public


Asa cum am mentionat si mai devreme, cel mai important lucru este sa nu te panichezi. Teama poate deveni cel mai mare dusman al tau, daca nu vei sti cum sa o transformi intr-un aliat. Astfel, una dintre regulile profesionistilor este tocmai aceea de a recunoaste ca ai emotii. In acest fel, vei deveni mult mai relaxat, iar oamenii din fata ta vor fi mai ingaduitori. Si nu iti face probleme, nimeni nu se asteapta la o prezentare perfecta.

Pentru a fi sigur ca nu ai uitat toate informatiile pe care voiai sa le prezinti, cea mai buna idee ar fi sa te folosesti de instrumente ca PowerPoint. Poti crea slidere captivante, care sa le atraga atentia celor prezenti; in acest fel, iti vei imbunatati prestatia. Privirile colegilor vor fi atintite asupra imaginilor prezentate, iar tu vei deveni mai calm.

Specialistii in discursurile publice mai au un truc: acestia dedica intreg discursul unei persoane din public, imaginandu-si ca ceilalti oameni nu exista. De asemenea, cand cineva iti adreseaza o intrebare, concentreaza intreaga ta atentie asupra persoanei respective. Uita de restul celor prezenti.

Este bine sa introduci in cadrul discursului propriile tale experiente. Daca trebuie sa tii un discurs amplu, foloseste-te de intamplarile traite de tine si povesteste-le intr-o maniera constructiva, in acest fel te vei simti ca si cum ai vorbi in fata prietenilor.

Odata ce te vei fi mai relaxat, poti incerca sa faci cateva glume contextuale, colegii tai vor aprecia simtul umorului si te vor privi ca pe un amic. Poti sa te folosesti de notite, acestea te vor ajuta sa nu-ti pierzi sirul ideilor, mai ales atunci cand nu ai experienta in acest sens.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Ti-e teama sa vorbesti in cadrul evenimentelor de la locul de munca? Cum sa tii un discurs in public":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 6 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".