Cel mai important lucru este sa nu te panichezi, deoarece vorbitul in public este un lucru care poate fi invatat si exersat. Astfel, la un moment dat nu vei mai avea nicio emotie atunci cand va trebui sa iei cuvantul in fata colegilor de munca.
Cum poti depasi teama unui discurs in public
Asa cum am mentionat si mai devreme, cel mai important lucru este sa nu te panichezi. Teama poate deveni cel mai mare dusman al tau, daca nu vei sti cum sa o transformi intr-un aliat. Astfel, una dintre regulile profesionistilor este tocmai aceea de a recunoaste ca ai emotii. In acest fel, vei deveni mult mai relaxat, iar oamenii din fata ta vor fi mai ingaduitori. Si nu iti face probleme, nimeni nu se asteapta la o prezentare perfecta.
Pentru a fi sigur ca nu ai uitat toate informatiile pe care voiai sa le prezinti, cea mai buna idee ar fi sa te folosesti de instrumente ca PowerPoint. Poti crea slidere captivante, care sa le atraga atentia celor prezenti; in acest fel, iti vei imbunatati prestatia. Privirile colegilor vor fi atintite asupra imaginilor prezentate, iar tu vei deveni mai calm.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Specialistii in discursurile publice mai au un truc: acestia dedica intreg discursul unei persoane din public, imaginandu-si ca ceilalti oameni nu exista. De asemenea, cand cineva iti adreseaza o intrebare, concentreaza intreaga ta atentie asupra persoanei respective. Uita de restul celor prezenti.
Este bine sa introduci in cadrul discursului propriile tale experiente. Daca trebuie sa tii un discurs amplu, foloseste-te de intamplarile traite de tine si povesteste-le intr-o maniera constructiva, in acest fel te vei simti ca si cum ai vorbi in fata prietenilor.
Odata ce te vei fi mai relaxat, poti incerca sa faci cateva glume contextuale, colegii tai vor aprecia simtul umorului si te vor privi ca pe un amic. Poti sa te folosesti de notite, acestea te vor ajuta sa nu-ti pierzi sirul ideilor, mai ales atunci cand nu ai experienta in acest sens.